הסלמה בצפון: צה"ל ירה במחבלים שהתפרעו בגבול

אבי יעקב 1 Comment on הסלמה בצפון: צה"ל ירה במחבלים שהתפרעו בגבול

צה"ל ירה לעבר מחבלים פעילי חיזבאללה שהתפרעו וירו זיקוקים בגבול לבנון. מחבלים נוספים הבעירו אש לאורך הגבול. צה"ל פועל בעזרת מל"טים וכלים מיוחדים. דובר צה"ל: "נמשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות ישראל ופגיעה בגדר הגבול". מבקר המדינה: "המציאות הביטחונית בגבול הצפון מטרידה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

play-sharp-fill
כוחות צה"ל בגבול לבנון הוקפצו היום למרחב גדר הגבול עקב שמיעת פיצוץ. במקום זיהו הכוחות בני אדם חשודים. גורם ביטחוני מסר כי אזרחים לבנונים התקרבו לגדר מצד לבנון וככל הנראה מדובר במחבלים פעילי חיזבאללה. בעקבות התקרבותם צה"ל ביצע פעולה חדשה להרחקתם מהמרחב.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל שיבש ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון. מספר חשודים התקרבו מוקדם יותר היום לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה״ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים לא ידועה. צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאירוע בדברים שמסר לפני המראתו לביקור מדיני באזרבייג'ן ואמר: "אנחנו הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים״.

כתבנו קובי פינקלר סיכם את האירועים בדיווח שמסר במהדורה המרכזית עם אבי מימרן ואמר כי: "צעירים לבנונים מנסים לשבש את פעילות הגדר. צה"ל פותח באמצעי הרחקה מסוג 'אל הרג' ומרחיק אותם מן הגבול. אין צפי להסלמה כרגע. במערכת הביטחון מנסים לפתור את העניין בדרכים דיפלומטיות. היה אירוע נוסף באיזור מטולה כאשר צעירים לבנוניים ניסו להצית אש, אך כל הזירות נוטרלו וכרגע לא נשקפת סכנה".

מוקדם היותר השבוע הגיע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לביקורת פתע במוצבי הצפון על רקע המתיחות לאחר הקמת אוהלי חיזבאללה בשטח ישראל לפני יותר מחודשיים, אנגלמן סייר בין היתר במוצב הר דב – סמוך לאזור שבו הוקמו האוהלים. בנוסף, אנגלמן הגיע במהלך הביקורת לעמדת חיזבאללה שסמוכה למוצב ציפורן, ואמר כי "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה. חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. עלינו לוודא מוכנות של צה"ל לכל תרחיש".

במסגרת ביקורת הפתע, עליה הודיעו ליחידות בהתראה של יום אחד בלבד, התלוו אל אנגלמן מנכ"ל משרד מבקר המדינה ישי וקנין, ראש חטיבת הביטחון במשרד איתן דהן, ועובדים בחטיבה – שהתחלקו לארבעה צוותי בדיקה. שמונה מוצבים של עוצבת הגליל ואוגדת הבשן נבדקו בביקורת, שממצאיה צפויים להתפרס בחודשים הקרובים, לאחר חגי תשרי.


1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם המחבלים הצליחו לברוח- לצה"ל עדיין אין במה להתגאות